Wczesnym rankiem 20 kwietnia 2018 oczekiwaliśmy z niecierpliwością na przyjazd autokaru, którym mieliśmy się udać na wycieczkę do Wrocławia. Cel podróży znany przecież od samego początku, wzbudzał wśród uczestników wycieczki niesamowite emocje. Pluskanie się w wodzie to jedna z atrakcji wyjazdu, drugą miało być Muzeum Wody- Hydropolis.                   Miejsce, w którym różnorodne technologie, interaktywne instalacje, modele, ekrany dotykowe służą ukazaniu wody z różnych, fascynujących perspektyw. W świetnych nastrojach ruszyliśmy w drogę. Pogoda dopisywała, po około godzinnej jeździe dotarliśmy do celu. Aquapark we Wrocławiu okazał się strzałem w dziesiątkę. Zjeżdżalnie, leniwa rzeka, dziecięca zatoka czy basen z falami to tylko niektóre z niespodzianek, które czekały na dzieci. Brodzik ze strefą dla najmłodszych był raczej omijany, przecież nasze dzieciaki potrafią wspaniale pływać.                 Czas jednak biegł nieubłaganie i po chwili trzeba już było wyskakiwać z wody.                             Pełni energii ruszyliśmy na odkrywanie Hydropolis – nowej atrakcji miasta. Wizytę w Centrum Wiedzy o Wodzie poprzedziły, niezwykle interesujące warsztaty. To była świetna zabawa, eksperymentowaliśmy i bawiliśmy się „ wodą” pod czujnym okiem prowadzącego zajęcia. Zrobiliśmy mnóstwo zdjęć i nagraliśmy parę fajnych filmików. Kto by pomyślał, że woda może być taka ciekawa.

Cała multimedialna ekspozycja w Hydropolis podzielona jest na kilka stref. Zwiedzanie rozpoczęliśmy od filmu, opowiadającego o powstaniu wody na naszej planecie, wyświetlono go na ekranie 360º. Następnie eksplorowaliśmy głębiny oceanów, batyskafem śladami Jamesa Camerona, odkrywając tajemnice zatopionego Titanica. Poznaliśmy jakie strategie wykorzystują zwierzęta aby przetrwać w podmorskich głębinach w strefie o życiu w oceanach. W kolejnych salach odkrywaliśmy historię inżynierii wodnej, metody racjonalnego gospodarowania wodą oraz poznaliśmy system oczyszczania wody we Wrocławiu.                  Rozmach wystawy wzbudził uznanie. Wizyta tutaj może być połączeniem nauki i zabawy. Tematyka wodna towarzyszyła nam przez całą wycieczkę Zwiedzanie Hydroplis to sama przyjemność. Nie błąkamy się bez celu, zwiedzamy i odkrywamy kolejne tajemnice wody.

Poniżej kilka zdjęć z naszej wycieczki do tego niezwykłego miejsca. Zdjęcia nie są w stanie oddać atmosfery, która panuje w Hydropolis i oczywiście Aquaparku . To po prostu trzeba zobaczyć na własne oczy 🙂 Zapomnieliśmy dodać , że zwieńczeniem wycieczki była                    ( nie mogło być inaczej ) wizyta w restauracji  McDonalds.